ANUNȚ

privind atestarea administratorilor de condominii    

 

 

În baza Legii nr.196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor,cu modificările și completările ulterioare, persoanele fizice care doresc să îndeplinească calitatea de administrator de condominii trebuie să fie atestate de către primar, în baza unei hotărâri a consiliului local.     

Prin HCL nr.87 din data de 28.04.2022 a fost aprobat Regulamentul de atestare a persoanelor fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii, care poate fi consultat accesând site-ul instituției noastre: CLICK AICI

Actele necesare pentru obținerea atestatului sunt următoarele:

a)cerere tip;

            b) copie după actul de identitate cu mențiunea “conform cu originalul” și semnată;

            c) copie după certificatul de căsătorie, după caz, cu mențiunea “conform cu originalul” și semnată;

            d) copie după certificatul de calificare profesională pentru ocupaţia de administrator de condominii, emis în conformitate cu legislaţia privind învăţământul superior sau privind formarea profesională a adulţilor, cu mențiunea “conform cu originalul” și semnată;

            e) cazierul fiscal, original și în termen de valabilitate;

            f) cazierul judiciar care să ateste că nu a suferit nicio condamnare, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracţiune de natură economico-financiară, original și în termen de valabilitate;

            g) declarație pe propria răspundere, în original, potrivit căreia solicitantul se angajează că va informa Municipiul Pașcani, în termen de 5 zile de la primirea unei hotărâri judecătorești definitive, cu privire la faptul că instanța a stabilit existenţa unui prejudiciu cauzat de acesta în calitate administrator.

            Potrivit prevederilor art. 64 alin.5 din Legea 196/2018, administratorii trebuie să prezinte comitetului executiv al asociaţiei de proprietari atestatul care dovedește calitatea de administrator de condominii și cazierul judiciar care să ateste că nu a suferit nicio condamnare, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracţiune de natură economico-financiară.

Totodată vă informăm că, potrivit prevederilor art.102, alin.1, lit.q din Legea 196/2018, desfăşurarea de către persoane fizice sau juridice a activităţii de administrare a condominiilor fără îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 64 constituie contravenție și se sancționează, conform prevederilor art.102, alin.2, lit.d, din acealași act normativ, cu amendă între 5.000 lei și 10.000 lei.

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa Compartimentului Asociații de Proprietari, telefon 0232-762300, int.112.

 

Citește anunț

HCL 87/2022

Close Search Window